Video ei ole enää täysin ajantasalla, mutta toivottavasti pidät siitä!



Juoni


Yliluonnollisuutta, suhdekuvioita, juonimista ja valtakiistoja. Zingerillä ei ole lukkoon lyötyä pelijuonta, mitä jokaisen pelaajan tulisi noudattaa. Meillä ei ole hyvä vs. paha –asetelmaa, ei ennalta määrättyä sotaa tai ”suurta vihollista”, joka hahmojen pitäisi voittaa. Juonen kaikki tapahtumat syntyvät pelaajien omasta toimesta ja juoni liikkuu sulavasti eteenpäin tapahtumasta toiseen. Hahmojen suhteet ja laumaelämä ovat suuressa osassa juonta. Sinä saatat olla juuri se, joka kääntää koko pelin juonen mullin mallin!

Zingerin tilanne on ollut jo pitkään räjähdysherkkä. Laumat eivät tule toimeen keskenään ja hahmot ovat jopa odottaneet pahinta. Saarella asustavat tällä hetkellä pippurinen lauma Argaen, hiljainen Yôn, ilkeänä tunnettu Erys ja rauhalauma Sameia. Laumojen erilaiset näkemykset aiheuttavat kipinöitä niiden välille ja laumalaiset joutuvat ikäviin tilanteisiin: mieti, jos rakkaasi asuisi vihollislaumassa tai joutuisit hyökkäyksen kohteeksi vain siksi, koska olet toisesta laumasta. Hahmot joutuvat tekemään tarkkoja valintoja siitä, kenen kanssa ystävystyvät ja mille laumalle antavat sydämensä. Mutta myös itse laumat joutuvat harkitsemaan mielipiteensä uudelleen ja jopa liittoutumaan vihollisen kanssa saadakseen haluamansa.

Myös Zingerin saari on osoittanut pitkästä aikaa uutta voimaa: amuletit ovat voimakkaampia kuin koskaan ennen ja tuntuu ihan siltä, kuin metsät olisivat saaneet oman tahdon. Oudot tapahtumat liittyvät jotenkin toisiinsa, mutta mitä tämä kaikki oikein tarkoittaa? Kukaan ei tiedä, käykö tilanne vaaralliseksi vai saapuuko saarelle jotain täysin uutta ja ennenkuulumatonta.


Hieman historiaa


Zingerin ensimmäinen koira, Unohtumaton, saapui talven 2012 alussa takaisin saarelle henkenä ja toi mukanaan kaksi historian kirjaa. Kirjoissa kerrotaan koko saaren ja sen koirien historia, sekä sieltä löytyi ainutlaatuinen ohje taidolle, jota Unohtumaton käytti. Taitoa ei enää voi oppia koska kirjan ohjeet on tuhottu. Historia on yhä tallella, mutta kirjojen suosio on laskenut. Zingeriin kehitettiin jotain uutta, mikä vei huomion: kastijärjestelmä, joka aiheutti koirissa kannatusta ja vastustamista. Kaksi laumaa, Wian ja Atech asettuivat vastakkain, toisen tavoitteena hävittää kastit ja toisen huolehtia että kastit pysyvät saarella. Wianin, kastien kannattajien, johtaja kuoli ja laumalaiset kaapattiin uuteen mysteerilaumaan Khelban. Atech pyyhkiytyi hiljalleen maan päältä. Kastijärjestelmän kehittäneet eivät koskaan kärsineet rangaistusta, olisiko pitänyt?

Khelban ei koskaan tullut toimeen muiden laumojen kanssa. Lauma häiriköi muita kaappaamalla pentuja, vaatimalla lunnaita ja manipuloimalla. Sen johtaja, Daalia, onnistui houkuttelemaan Skaenin johtajan pennun, Härmän, pois perheensä luota ja liittymään Khelbaniin. Myöhemmin Daalia siirsi Härmän johtoon ja toimi itse komentajana, vedellen johtajaa naruista. Khelban pyyhkiytyi hiljalleen pois, kun Härmä rakastui skaenilaiseen Ilhaniin ja ymmärsi miten väärin oli menneisyydessään toiminut. Daalia jatkoi Khelbanin perinnettä yksin ja vielä nykypäivänäkin aiheuttaa laumoille ja yksittäisille perheille päänvaivaa.

Arengarin lauma oli alunperin perheyhteisö, joka asettui Khelbanin reviirille. Lauma koostui pääasiassa ärhäköistä terrierinsukuisista, mutta otti riviinsä myös ulkopuolisia. Arengar ja Skaen liittoutuivat keskenään samoihin aikoihin, kun Yônin lauma perustettiin. Yônin tavoitteena oli pysyä erossa laumojen välisistä suhteista ja politiikasta, mutta sen sijaan se sotkeutui siihen pahemman kerran. Yônin sen aikainen johtaja Avalior kohtasi Arengarin reviirillä johtaja Kheranin, mistä syntyi kaksintaistelu väärinkäsitysten takia. Kheran loukkaantui vakavasti ja Arengar ja Yônin suhde tulehtui ensimmäisen kerran. Laumat ovat onnistuneet kerta toisensa jälkeen piikittelemään toisiaan mm. amulettivarkauksin ja menneisyyden kiistat hiertävät välejä edelleen.

Kuten Arengar, myös Iryc rakentui perheestä. Nuoret Kepponen ja Lukatar aiheuttivat sattumuksia Skaenissa ja lopulta pakenivat voidakseen olla yhdessä ja perustaakseen perheen. Iryc oli salainen lauma vain pienille koirille ja siellä liikkui aktiivisesti muodonmuutoksen taito. Johtajan Liekon kuoltua eräs Irycin laumalainen, Xail, kaappasi vallan laumassa.

Nykyään juonihistoriaa ei enää kirjoiteta sivuille. Voit lukea aiempia tapahtumia Zingerin blogista.

Zinger 2010-2017
Sivujen materiaali © Liviatar, Moppe, Ams
Kunnioitathan tekijöiden vaivannäköä - älä kopioi